356715 molenwijk%20meisjes f42e30 original 1591887859

Gezonde kiemzaadjes voor kinderen in Molenwijk

Den Haag – 11 juni 2020 Om in deze tijd van social distancing en veel thuiszitten toch iets leuks, gezonds en leerzaams te doen te hebben, maakten Stichting Multi Vooruit, Duurzaam Den Haag en buurtteam Energierijk Molenwijk/Puntpark 75 kiemzaadpakketjes voor kinderen in Molenwijk. Met deze pakketjes kunnen zij thuis creatief aan de slag met gezond voedsel.

Kiemhoofdjes

Kinderen kunnen met de inhoud van deze pakketjes hun eigen kiemhoofdjes te maken. Kiemhoofdjes zijn zelfgemaakte hoofdjes van bijvoorbeeld een oud bakje of jampotje, waar aarde en zaadjes in gaan. Na een week groeit er vanzelf ‘eetbaar haar’ uit de bovenkant. Deze activiteit is makkelijk binnen te doen en zorgt snel voor een lekker en gezond resultaat. In het pakketje vinden de kinderen de zaadjes die beschikbaar gesteld zijn door De Bolster, wat tuinaarde en een handleiding hoe ze de kiemhoofdjes kunnen maken. Stichting Multivooruit voegde daar knutselpapier en een schaartje aan toe, zodat de kinderen meteen aan de slag kunnen.

‘De kinderen in onze wijk zijn ontzettend blij met de pakketjes. De kiemhoofdjes zien er niet alleen leuk uit, de groenten uit die uit de zaadjes komen zijn heel lekker en nog gezond ook. De 75 pakketjes waren binnen no-time uitgedeeld, op straat en via basisschool de Kameleon’, aldus Fatiha Chokoud van Stichting Multi Vooruit die samen met de vrijwilligers van de stichting de pakketjes heeft uitgedeeld.

Naast de pakketjes in Molenwijk/Puntpark zijn er nog meer dan 150 pakketjes uitgedeeld via de voedselbank in Moerwijk en geplaatst in verschillende minibiebs door heel de stad.

...................................................................................................................................................................................

Noot voor de redactie (niet bestemd voor publicatie): neem voor meer informatie contact op met communicatieadviseur Cas van der Graaf via 0631640656 of cas@duurzaamdenhaag.nl