347931 intentieverklaring%20tekenen c870bc large 1582637951

Buurtcentrum Trefpunt Laakhage in Molenwijk wordt duurzaam voorbeeld in de wijk

Den Haag - Afgelopen vrijdag was een mijlpaal in het verduurzamen van buurtcentrum Trefpunt Laakhage in Molenwijk. Het bestuur van Laakhage en de gemeente Den Haag tekenden een intentieverklaring. De verklaring is een startschot voor de installatie van een innovatieve stille warmtepomp, zonnepanelen, glas- gevel- en vloerisolatie. Allemaal mogelijk dankzij de inzet van bestuur van Trefpunt Laakhage, gemeente Den Haag, het buurtteam Energierijk Molenwijk/Puntpark en Duurzaam Den Haag. Het buurtcentrum wordt hierdoor één van de eerste duurzame gebouwen in de buurt en gaat een voorbeeldfunctie vervullen voor de rest van de wijk.

Dankzij de inzet van bestuur van Trefpunt Laakhage, gemeente Den Haag, het buurtteam Energierijk Molenwijk/Puntpark en Duurzaam Den Haag.

Afgelopen zomer werd als eerste stap een warmteplafond in Trefpunt Laakhage geïnstalleerd.  De installatie is een pilot vanuit het project Nieuwe Energie en Groen in de Buurt van Duurzaam Den Haag. In dit project ondersteunt Duurzaam Den Haag het buurtteam Energierijk Molenwijk/Puntpark bij plannen rondom het aardgasvrij maken van de buurt. Bewoners en bestuur waren enthousiast over het plafond: het kreeg veel aandacht en mensen uit de buurt hadden veel interesse.

Daarnaast startten er vorig jaar workshops inductiekoken in het wijkcentrum met de vele bewonersgroepen die de wijk rijk is. Het bestuur van Trefpunt Laakhage besloot hierop dat ze hun buurtcentrum een voorbeeldfunctie voor de wijk willen laten hebben in de transitie naar aardgasvrij wonen. Deze ambitie wordt werkelijkheid door de overeenkomst met de gemeente.

Noot voor redactie

Voor vragen neem contact op met Anouk Dehue,  anouk@duurzaamdenhaag.nl, 0646074434

Foto vrij van rechten. Vlnr. Jan de Jager (Trefpunt Laakhage), Marc Beste (afd. Centraal Vastgoed gemeente Den Haag), Bies Sukul (Trefpunt Laakhage, voorzitter) en Yolanda Brouwer (Trefpunt Laakhage).