Persuitnodiging Duurzaam Den Haag nieuwjaarsbijeenkomst 30 januari 2020

De nieuwjaarsbijeenkomst van stichting Duurzaam Den Haag vindt plaats op donderdag 30 januari 2020. Bewoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties en de gemeente ontmoeten elkaar rondom onze duurzame ambities voor 2020.

Meer ruimte voor eigenaarschap bewoners

Directeur Heleen Weening licht de ambities voor 2020 toe in haar nieuwjaarsspeech en pleit alvast voor meer ruimte voor initiatief en eigenaarschap van bewoners in de Haagse energietransitie. "Wij werken met bewoners die zoveel kennis en mobilisatiekracht in huis hebben! Die moeten ruim baan krijgen voor hun initiatieven en coöperaties. Die hebben we keihard nodig in deze transitie. Laten we de energietransitie uitvoering geven in nieuwe vormen van samenwerking, niet meer overheid en het bedrijfsleven dominant, maar public-private-people partnerships! Dan hebben we het over échte verduurzaming in de stad."

Duurzame ervaring

Ook vertonen we tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst de korte film ‘Van het gas af’ in de Filmkluis van het Nutshuis en worden de uitleenmiddelen ‘Probeerset inductie koken’ en het spel ‘Expeditie schone energie’ getoond.

U bent van harte uitgenodigd!

Donderdag 30 januari 2020

17:00 tot 19:00 uur

Toespraak directeur Heleen Weening 17:45 uur.

Nutshuis, Riviervismarkt 5, Den Haag

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Noot voor de redactie. Voor vragen: neem contact op met Charlotte Bos, communicatieadviseur, 06-10653153, Charlotte@duurzaamdenhaag.nl