338650 eg duurzaamdenhaag10 21112019 hr 10 6d34f6 large 1574427656

Klimaatboom voor jarig Klimaatfonds

Den Haag 22 november 2019 - Het Klimaatfonds bestaat 10 jaar. Peter Smit, voorzitter Raad van Toezicht en Heleen Weening, directeur Klimaatfonds/Duurzaam Den Haag ontvingen als dank uit handen van Otto den Ouden namens Liesbeth van Tongeren wethouder Duurzaamheid en Energietransitie een Tegoedbon voor het planten van een klimaatboom in Den Haag.

Tijdens de feestelijke netwerkbijeenkomst op 21 november vierde het fonds met veel bewonersorganisaties, partners, bedrijven en (maatschappelijke) organisaties de resultaten en impact van het Klimaatfonds. En blikte vooruit hoe het fonds samen met de duurzame community grote stappen kunnen zetten op weg naar een groene en schone samenleving in Den Haag en de regio de komende jaren.

Foto's door Emmy de Graaf

Sinds de oprichting in 2009 heeft het Klimaatfonds mede dankzij tientallen partners uit het bedrijfsleven en de gemeente Den Haag veel projecten mogelijk gemaakt die hebben geleid tot aantoonbare CO₂-reductie en een schone leefomgeving.  Het fonds zet zich in voor een klimaatneutrale regio Rotterdam-Den Haag, en vraagt bedrijven en overheden om klimaatneutraal te worden door voor elke ton niet-vermijdbare CO₂ €20,- in het fonds te storten. Met dit geld ondersteunt het Klimaatfonds vervolgens klimaatvriendelijke projecten van bewoners en maatschappelijke organisaties, die aantoonbaar leiden tot CO₂-reductie.

Het fonds richt zich met bijdragen op bewonersorganisaties en instellingen met een maatschappelijke functie, zoals sportverenigingen, culturele instellingen, welzijnsinstellingen en onderwijsinstellingen. Klimaatfonds Den Haag is het eerste lokale klimaatfonds in Nederland.

.................................................................................................................................................................. ₂

Noot voor de redactie (niet bestemd voor publicatie): Voor meer informatie kunt u contact opnemen met communicatieadviseur Charlotte Bos via charlotte@duurzaamdenhaag.nl of 06 10 65 31 53