338256 klimaatfonds edit2  249287 large 1573817662

Persuitnodiging 10-jarig bestaan van het Klimaatfonds

Het is gebruikelijk dat de locatie van onze maandelijkse netwerkbijeenkomst pas in de nieuwsbrief bekend wordt gemaakt. Maar deze maand is bijzonder, want het Klimaatfonds bestaat nu 10 jaar. Daarom staat de duurzame netwerkbijeenkomst van donderdag 21 november in het teken van deze bijzondere mijlpaal.

In de Bankhal van het Nutshuis aan de Riviervismarkt 5 in Den Haag willen we samen met jou stilstaan bij de resultaten en impact van het Klimaatfonds. Daarnaast delen we onze ambities voor CO₂-reductie en voor een schone leefomgeving in Den Haag en de regio de komende jaren. En hoe we samen met de duurzame community grote stappen kunnen zetten voor een groene en schone samenleving! Kom ook en ontmoet andere duurzame doeners, professionals en stakeholders in de energietransitie.

Programma (17.00 - 19.00 uur)

- 17.00 uur: Inloop

- 17.15 uur: Welkom en introductie van het Klimaatfonds door Heleen Weening, directeur Klimaatfonds / stichting Duurzaam Den Haag

- 17.20 - 17.35 uur: Tom Verhaar, directeur Fokker Terminal, Maarten van Hasselt, voorzitter afdeling Hockey HCC Groen-Geel, René L’Herminez VvE Van Merlenstraat, over hun duurzame resultaten met ondersteuning van het Klimaatfonds

- 17.35 - 17.45 uur: Blik op de toekomst door Peter Smit, voorzitter Raad van Toezicht Klimaatfonds / stichting Duurzaam Den Haag

- 17.45 - 19.00 uur: Netwerkborrel

Wat is het Klimaatfonds?

Sinds de oprichting in 2009 heeft het Klimaatfonds mede dankzij haar partners uit het bedrijfsleven en de gemeente Den Haag veel projecten mogelijk gemaakt die hebben geleid tot aantoonbare CO2-reductie. Het fonds zet zich in voor een klimaatneutrale regio Rotterdam-Den Haag, en vraagt bedrijven en overheden om klimaatneutraal te worden door voor elke ton niet-vermijdbare CO2 €20,- in het fonds te storten. Met dit geld ondersteunt het Klimaatfonds vervolgens klimaatvriendelijke projecten van bewoners en maatschappelijke organisaties, die aantoonbaar leiden tot CO2-reductie.

Het fonds richt zich met bijdragen op bewonersorganisaties en instellingen met een maatschappelijke functie, zoals sportverenigingen, culturele instellingen, welzijnsinstellingen en onderwijsinstellingen. Klimaatfonds Den Haag is het eerste lokale klimaatfonds in Nederland.

..................................................................................................................................................................

Noot voor de redactie (niet bestemd voor publicatie): Voor meer informatie kunt u contact opnemen met communicatieadviseur Charlotte Bos via 06 10 65 31 53 of charlotte@duurzaamdenhaag.nl