291793 operatiesteenbreek 7648 fb9c59 large 1539005574

Dag van de Duurzaamheid: ruil je tegels om voor planten

Den Haag 8 oktober 2018 - Duurzaam Den Haag en Stichting Vrienden van het Volle Leven organiseren op 10 oktober, de van de Duurzaamheid, een ludieke actie waarbij bewoners uit Scheveningen hun tuintegels kunnen omruilen voor gratis planten.

Het team van Operatie Steenbreek staat woensdag 10 oktober van 9.30 tot 14:00 uur met een kar vol planten op het schoolplein van basisschool Het Volle Leven in Scheveningen (Rijslag 19-21). Bewoners uit de buurt krijgen gratis planten mee, in ruil voor hun tuintegels. Hoe meer hoe beter!

Operatie Steenbreek

Samen de verstening van de stad tegengaan, door tuinen, pleinen en straten groener te maken.  Dat is het doel van de campagne Operatie Steenbreek. Een groene stad heeft namelijk veel voordelen: de stad wordt minder warmer, het water loopt beter weg en er is meer plek voor bijen, vlinders en vogels. Daarom zien wij liever tuinen met planten in plaats van tegels. En fraaie geveltuintjes. Dat is winst voor mens, dier en milieu!

Duurzaamheidsmarkt

Tijdens de Dag van de Duurzaamheid organiseert de Stichting Vrienden van het Volle Leven van 12.30 - 15:00 uur een Duurzaamheidsmarkt met allerlei leuke activiteiten. Van 09.30-14.00 uur staat hier het team van Operatie Steenbreek voor je klaar om bewoners een gratis plant cadeau te doen voor elke ingeleverde tuin-/stoeptegel.

-------------------------------------------------------

Noot voor de redactie (niet bestemd voor publicatie)

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Anouk Dehue, communicatieadviseur Duurzaam Den Haag: anouk@duurzaamdenhaag.nl of 0646074434.