288452 eerste%20hulp%20bij%20duurzaamheid%20koffer f118a4 original 1535381263

Duurzaam Den Haag start spreekuur Eerste Hulp Bij Duurzaamheid

Den Haag 28 augustus 2018 - Vanaf september organiseert stichting Duurzaam Den Haag iedere woensdag een vrij inloopspreekuur 'Eerste Hulp Bij Duurzaamheid', in de Haagse buurten Molenwijk en Moerwijk. Bewoners kunnen het spreekuur woensdags bezoeken tussen 13.00 en 16.00 uur, bij Trefpunt Laakhage in Molenwijk of Team Heeswijk in Moerwijk-Oost.

Met de inloopspreekuren hoopt Duurzaam Den Haag meer inwoners van Den Haag persoonlijk te kunnen helpen. Bewoners kunnen bij de informatiepunten terecht met vragen of ideeën over wonen in hun buurt, of om tips te ontvangen over het besparen van energie en geld. Daarnaast zullen er regelmatig duurzame (kinder)activiteiten georganiseerd worden, zoals knutselen met afval of het maken van speelgoed met zonnepaneeltjes. Moerwijk en Molenwijk zijn als locaties gekozen, omdat dit twee van de drie buurten zijn waar de stichting, samen met bewoners, bezig is woningen van het gas af te halen en de buurt te vergroenen met het project Nieuwe Energie en Groen in de Buurt.

Gratis douchetimers voor bezoekers

Om de opening van de spreekuren te vieren worden er gratis douchetimers uitgedeeld aan alle bezoekers, waarbij geldt: op = op. De spreekuren kunnen woensdags tussen 13.00 en 16.00 uur bezocht worden bij Trefpunt Laakhage (Peilstraat 67) of Team Heeswijk (Heeswijkplein 104).

'We ontvangen veel vragen uit de stad over duurzaam doen, online of telefonisch. Maar we vinden het ook belangrijk om de buurten in te gaan en bewoners persoonlijk te spreken, vooral als het gaat om zo'n groot thema als 'van het gas af gaan'.

Amber van der Lans - projectleider Duurzaam Den Haag Loket

__________________________________________

Noot voor de redactie (niet bestemd voor publicatie)

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Milou Verweij, communicatieadviseur Duurzaam Den Haag: milou@duurzaamdenhaag.nl, 06-43142867