Duurzaam Den Haag organiseert groen-spreekuren

Den Haag 30 april 2018 - Het is voorjaar, tijd voor groen! In mei staan er groen-spreekuren op de agenda van het Duurzaam Den Haag loket in de Centrale Bibliotheek. Op 3 en 17 mei, van 12.30 tot 15.30 uur helpt Anna Kreffer je met ideeën voor het vergroenen van je tuin of balkon.

Bij het Loket in de Centrale Bibliotheek staat regelmatig een collega van Duurzaam Den Haag klaar met tips, demo's, acties en informatie om duurzaam aan de slag te gaan. Naast de algemene spreekuren staan er ook speciale gasten in het loket. Zo staan op 3 en 17 mei a.s. van 12.30 tot 15.30 uur groen-spreekuren gepland met Anna Kreffer.

Groen-spreekuren

Tijdens deze groen-spreekuren helpt Anna bezoekers op weg met ideeën voor het vergroenen van hun tuin of balkon. Welke planten zet je waar, welke komen in de schaduw en welke in de zon? De lente is hét seizoen om nieuwe planten in de tuin te zetten. Maar er zijn ook dingen waar je rond deze tijd van het jaar extra rekening mee moet houden: je kunt bijvoorbeeld beter geen bomen snoeien vanwege het broedseizoen. Iedereen is welkom om langs te komen voor inspiratie of met vragen, het maakt niet uit hoe groen je vingers zijn.

Over Anna Kreffer Anna tuiniert al heel lang en altijd met respect voor de natuur. Bij de overgang naar natuurlijk tuinieren op haar volkstuincomplex heeft zij veel ervaring opgedaan met hergebruik van tegels en stenen, het verwerken van snoeihout, keuze voor planten met een meerwaarde en water in de tuin. Ze wil deze kennis graag gebruiken om tips te geven aan mensen die hun tuin willen delen met vogels, vlinders, egels en vele andere dieren.

__________________________________________

Noot voor de redactie (niet bestemd voor publicatie)

Noot voor de redactie: Meer informatie over het Duurzaam Den Haag Loket vindt u hier. Met vragen kunt u terecht bij Milou Verweij, milou@duurzaamdenhaag.nl. Foto bij dit bericht: Anna Kreffer bij het Duurzaam Den Haag Loket.

278980 anna%20kreffer%20ddh%20loket 09e097 large 1525096893