Duurzaamheid hot topic in aanloop naar verkiezingen

Den Haag 1 maart 2018 – Duurzaamheid blijkt in aanloop naar de verkiezingen een hot topic. Meer dan honderd Haagse bewoners en ondernemers spraken met politieke partijen over duurzame initiatieven in de stad. Het was een mooie avond waarin duidelijk werd hoeveel Haagse Krach Den Haag kent.

Duurzaam Den Haag organiseerde deze avond om ideeën van initiatiefnemers onder de aandacht te brengen van lijsttrekkers en elkaar, en om mensen te informeren over belangrijke duurzaamheidsthema’s. ‘Schone energie’, ‘groen in de wijk’, ‘Haagse Krach - ruimte voor lokale initiatiefnemers van onderaf’ - en ‘duurzaam ondernemen’ kwamen ter sprake.

“Zoals die inspirerende ondernemer die zegt waar het op staat en het gewoon doet, verlang ik ernaar dat duurzaamheid het nieuwe normaal wordt.”

Heleen Weening, directeur Duurzaam Den Haag

Aanwezige politici: Karsten Klein (CDA), Pieter Grinwis namens (ChristenUnie/SGP), Robert van Asten (D66), Arjen Kapteijns (GroenLinks), Rachid Guernaoui (Groep de Mos/Hart voor Den Haag), Joris Wijsmuller (Haagse Stadspartij), Martijn Balster (PvdA) en Boudewijn Revis (VVD).

Een terugblik op de avond is te vinden op www.duurzaamdenhaag.nl.

__________________________________________

Noot voor de redactie (niet bestemd voor publicatie)

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Charlotte Bos, persvoorlichter van Duurzaam Den Haag: charlotte@duurzaamdenhaag.nl